KOSTHOLDSVEILEDNING

Er du en av dem som har prøvd ut det meste?

Som plages med muskel- og leddsmerter, stivhet i kroppen, hjernetåke, fordøyelsesplager eller andre plager som tapper deg for energi?

Kanskje du har SIBO?

SIBO er en overvekst av bakterier som normalt finnes i tykktarmen og har vokst fram og ettablertt seg i tynntarmen. Dette kan komme av flere årsaker som sykdom, matforgiftning, medisiner, stress etc.

Disse bakteriene kan skape flere problemer som ødeleggelse av mikrovilli på tarmtottene dine som finnes i tarmen din. Gjennom mikrovilliene tas maten opp i kroppen.

Det kan oppstå "lekk tarm" (en tarmpermeabilitet)

Mange som er blitt testet positiv for SIBO har også en co infeksjon. Som kan være en soppinfeksjon kalt SIFO (small intestine fungal overgrowth).

En SIBO BI - fase diett er også med på takle dette.

Så det er mulig å komme tilbake til god helse!

Gjennom ulike tester og grundige samtaler, får du et behandlingsopplegg som er helt skreddersydd for deg. Du får hjelp til å legge om kostholdet, avspenne muskulaturen din med muskeltetapi og korrigere ubalanser i skjelettet via Kraniosacralbehandlinger. Sammen setter vi opp en plan, som kan hjelpe deg tilbake til en bedre helse.

Min forandring i tarmhelsen var begynnelsen til bedre helse. Etter flere år med sykdom og utmattelse har jeg selv erfart hvor viktig kosten er for kroppen vår. Hvordan den påvirker fordøyelsesplager og plager som følge av kronisk inflammasjon i tarmen.

Jeg har selv gått igjennom en SIBO BI - fase diett og fått en helt annen helse.